2014. október 31., péntek

200 éves ékszerdoboz, avagy első leírásom

Üdv mindenkinek!

Ahogy előző bejegyzésemben olvashattátok, nagyon sok mindent vásároltam, hogy felpörgessem már-már szegényes eszköztáram. A felsoroltakból, tegnap és ma többet is vegyítve született meg a kedvencem. Egyszerű, nagyon antik, szép, kopott, díszes és ááááááá, nagyon tetszik. 
Íme ő az: 

Egy Sissi-s ékszerdoboz. Na jó lehet annyira nem szép, mint vártátok, de nekem nagyon tetszik...már ha nem nagyképűség ezt állítani :( 

Hogy hogyan készült? Talán ez az első olyan bejegyzésem, amiben valaminek az elkészítéséről adok leírást..húú ez de izgi, szinte már igazi DIY bloggernek érzem magam :))

Szóval adottak a következő tárgyak:

A képen balról jobbra: ecset, spatula, szivacsecset, szalvéta, stencil (hátul), decoupage ragasztó, gélpaszta, matt lakk, viaszpaszta, kék, zöld, fekete és menta színű akrilfesték. Elől a négy lábacska és pillanatragasztó. Na és ugye kell még a doboz, ami nincs a képen :/

1. Ha nagyobb egyenetlenségeket találsz a dobozodon, alapozd le. Ez alapozóval kell megtenned.(Ez nincs a képen, mert én nem használtam.) Nem szükséges használni, bár professzionálisabb hatást érhetsz el, ha nem látszik a fa erezete. Én nem akartam ezzel kínlódni, ráadásul szerintem így még jobb is, így én nem alapoztam le.
2. Fesd le a dobozod olyan színnel amilyennel akarod. Ha hasonló színt szeretnél, mint amilyen az enyém, akkor mentához keverj pár csepp feketét, kicsit több kéket és zöldet. Sajnos ezt jobban nem tudom leírni, de szemre szerintem fogjátok látni, hogy miből kell még. :)Hagyd megszáradni!Sajnos, vagy szerencsére én keveset kevertem ki, így a következő adag festék, már nem lett pontosan olyan színá mint az első. Ezáltal lett a doboz teteje még antikabb, mert a különböző árnyalatok miatt kopottabbnak látszik. A véletlen hozta így, de nagyon örülök neki! 
3. Ha sötétebb vagy a bőrszíntől elütő színt választasz a dobozodnak, és egy ember alakkal díszíted, mint én, akkor nagyjából rajzold körbe a szalvétát a dobozon, ott ahova rakni akarod és fesd ott át valamilyen natúr színnel. Ez azért kellett mert különben Sissiből Törpilla lett volna :/.
4. Jöhet a decoupage. Először a felületre majd a szalvétára.
5. A széleket emeld ki egy sötétebb árnyalattal. Én ehhez kékből és feketéből kevertem egy mélykéket és szivacsecsettel körbe nyomkodtam, ezzel is antik, kopott hatást elérve.
6. Ezután jött az ötletem, hogy arannyal is körbe pacsmagolom. Ehhez arany színű viaszpasztát használtam a széleken, de igyekeztem a mélykéket is látszani hagyni. Később a doboz oldalait és a fedlapot is "összekoszoltam" kicsit.

7. Ezután stencil, és spatula segítségével gélpasztát vittem fel a doboz oldalaira. Ez egy kényes folyamat, mert a gélpaszta lassan szárad, így ha rosszul mozdulsz és belenyúlsz...hát nem lesz szép. Kb. 5 óra kell neki, de ha már teljesen átlátszó, akkor jó.
8. A kész 3D mintákat szintén viaszpasztával emeltem ki.


9. Ha mindent feldíszítettél, megszíneztél, és már nem látsz több simítani valót a dobozon, akkor jöhet a lakkozás! Én matt lakkot használtam, mert szerintem a fényestől már nem lett volna "hiteles" a régies stílus.
10. Megkoronázás (vagy megtalpalás?) képpen pedig négy darab hasonló réz színű lábacskát kapott, amelyeket pillanatragasztóval rögzítettem.
Készen is van a doboz! :)

Összegzésképpen:
- anyag költség: (kiszereléstől és helyi áraktól függően) kb. 2000-2500 Ft
- elkészítési idő: 1-2 nap (ki mennyit alszik közben :) )
- érték: felbecsülhetetlen :)

A leírásban sok új anyaggal, technikával találkozhattatok. Ezeket majd egy másik bejegyzésben írnám le, mert úgy érzem ez a történet, így szép kerek, a leírásokkal csak elrontanám, és túl hosszúra is nyúlna a bejegyzés. 
Remélem tetszett és érthető volt a leírás, és hogy most sok ötletet, tanácsot kaptatok! :)
Végezetül néhány kép az eredményről! :)


~Bogideas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése